Mikrofon till iPad

Jag fick innan sommaren en fråga om mikrofon till iPad.

Jag har själv använt den inbyggda mikrofonen på iPaden och mitt headset till telefonen men nu har vi äntligen köpt in iMic Rig till förskolan och ska beställa det till skolan också.

Ja det fungerar ganska bra med den inbyggda mikrofonen men det är väldigt lätt att hålla för det lilla hålet. Sedan blir det lätt skrapljud och man rör iPaden. Mitt headset fungerar oftast bra om jag som vuxen ska hålla i och spela in. Det är perfekt när man läser till exempel. Men om barnen ska använda så blir det lätt skrapljud med som kan bli jobba om man ska lyssna mycket.

iMic Rig har varit riktigt bra, den fångar upp ljudet bra och det är en bra mikrofon som förstärker ljudupptagningen väldigt mycket upplever jag. Det var väldigt stor skillnad på ljudet med den och utan faktiskt. Så investera i en bra mikrofon så kan det bli ännu bättre.

Många kanske undrar om inte barnen påverkas om de ser en mikrofon men barnen vänjer sig snabbt vid att man använder den och snart är även den naturlig för er alla.

Tänk vad bra när man Skypar i grupp att kunna styra samtalet med en mikrofon så att den som pratar hörs.

 

/Monica

Lämna en kommentar