Daily Archives: 23 oktober, 2014

Äntligen i Pages

Jag har länge saknat när jag dokumenterar eller sitter på föreläsning möjligheten att direkt i pages ta ett foto eller filma. Men nu finns det med den nya uppdateringen så jag slipper öppna kameraappen för att ta en bild.

IMG_1855.PNG

Det kommer underlätta mycket för mig i mitt arbete!
En annan fördel är att det går att döpa dokumentet direkt, du behöver inte gå tillbaka till för att döpa utan kan direkt göra det.

IMG_1856.PNG
För det är så lätt att sedan hinna glömma bort det och plötsligt har man fler dokument som heter tom, tom1, tom2 osv….
Bättre att döpa dokumentet och sedan skapa mappar!

/ Monica

Make dice

Jag har uppdaterat min iPad nu så då fungerar inte appen make dice som den ska. Det går inte nu att lägga in nya bilder. De tärningar man gjort med bilder fungerar men det går inte att göra nya med bilder.

Jag passade på att maila tillverkaren för att se om de kommer med en uppdatering nu så den fungerar med iOS8. Jag fick snabbt ett svar om att det kommer en uppdatering framöver så den kommer fungera med iOS8.

Många tillverkare uppdaterar ganska fort sina appar så det gäller att ha lite tålamod ibland eller maila och se så det är något på gång.

Denna app är en favorit i vår språkträning och barnen tycker att det är roligt att slå tärningar och träna praxisbilderna.

/ Monica