Daily Archives: 29 oktober, 2014

Vilket förtroende, tack!

Jag fick igår en frågan om att hoppa in och föreläsa istället för en som blivit sjuk till Lust14.

Jag skulle ha en timmes föreläsning mot förskolan om mina erfarenheter och tankar kring användningen av iPad i förskolan. Åh wow kände jag här får jag lite eget utrymme att tänka vad jag vill förmedla. Mina direkta tankar var att jag vill förmedla mitt engagemang kring Språk, lek och dokumentation kring iPad i förskolan.

IMG_1976.PNG

Jag vart galet nervös inför föreläsningen och men kände att jag ändå hade en hel del jag ville förmedla och berätta om. Jag genomförde föreläsningen och fick positiva kommentarer från deltagarna. Så härlig känsla efteråt.

Men nu efteråt blev jag helt tagen över det förtroendet jag fick både av arrangören och av åhörarna. Tänk att få förtroendet att sätta ord på sina tankar. Men samtidigt så tänker jag att detta behöver bli mer självklart och enklare. Jag tror på den delakultur och det kollegiala lärandet som är aktuellt.
Jag tror att vi måste öppna upp för varandra och våga dela med oss av det vi gör i våra verksamheter. Men det viktigaste som jag och många andra föreläsare förmedla på olika sätt var lusten att lära!

/Monica

