Dagsarkiv: 26 februari, 2013

Varför spelar dom på Ipaden?

Det är viktigt tycker jag att prata om vad man gör med Ipaden så det inte benämns med spela hela tiden. Jag var på jobbet igår och skulle göra lite på Ipaden med barnen. Direkt kommer det fram barn och säger SPELA! SPELA! Varför får dom spela på ipaden, Nej säger jag nu skapar vi musik, vi är musiker och det här är våran gitarr och mikrofon.

20130226-203352.jpg

Nästa gång dom ser mig med Ipaden frågar dom vad spelar du? Nej jag spelar inte, det här är min kamera, jag tar kort på deras byggen.

20130226-202720.jpg

Visa på möjligheterna, gör ni en bok så spelar ni inte ni är författare!
Gör ni en film så spelar ni inte ni skapar!
Det leder till att ni blir tydligare med syftet med ert arbete och stärker er mot ex. föräldrar och personer som kanske är skeptiska till att använda IKT i förskolan.

/Monica