Föra över bilder från PC till iPad

Frågan hur man för över bilder från datorn till iPaden kom upp på Facebook tidigare. Det jag inte vet gillar jag att lära mig. Så jag testade att använda sladden mellan dator och iPad. Jag öppnade iTunes och kunde under min iPad hitta bilder och välja vilka mappar med bilder jag vill ska synkronisera med iPaden.

20130607-230206.jpg

Då är det smart att spara de bilderna i en egen mapp på datorn så det är enkelt att bara markera den mappen och synkronisera med iPaden.
De bilderna hamnar då direkt i kamerarullen, så enkelt det blev!

Annars kan man använda apparna bump, dropbox eller Apples egna bildström. Men det är inte alltid det funkar att man har internetuppkoppling så då behövs alternativ!

Ett annat tips är att föra över via usb minne som jag tipsade om tidigare.

/Monica

4 svar till “Föra över bilder från PC till iPad

  1. Hej,
    Jag är en 60 årig farbror, så jag har svårt att hänga med er ungdomar. Jag blev rekommenderad att köpa en liten mojäng där jag stoppar i ett sd kort. Jag kopierade över bilder från pc´n till kortet, men sen kan inte ipaden läsa från det kortet som sitter i mojängen. Måste jag konfigurera kortet på nåt sätt?

    • Hejsan
      Ska du föra över bilder från en kamera använder man sd kort o läsaren, ska man föra över från pc använder jag dropbox eller usbminne. Om det ska hå via sd kort måste man ev göra en mapp som heter DCIM och sätta korten där. Det borde gå om korten ligger i en mapp på sd kortet som heter DCIM.
      Annars är sd läsaren bra om du tar kort med digitalkamera o sätter in det sd kortet i ipaden med läsaren för då kommer de enkelt till ipaden. Ska du ta bilder från datorn är det enkelt med molntjänster ex dropbox, via sladden. Nu har jag ingen sd läsare hemma men kanske hinner testa imorgon efter jobbet. Med vänlig hälsning, monica

  2. Pingback: överföra bilder till ipad | vestrore.site

  3. Pingback: Tutorials | Pearltrees

Lämna en kommentar