Föra över filmer och bilder med USB minne till iPad

Nu har jag testat att föra över bilder och film nu från usb. Det funkade kanonbra.

Hur gör man?
Först tar du ett USB minne och öppnar det på datorn. Skapa en mapp som heter DCIM, det är så kameramappar heter så vi luras lite med iPaden.
I mappen DCIM på USBminnet sparar du bilder och filmer från datorn. De bilderna ska ha är ett namn med minst 8 tecken. Filmerna funkade när de var i MP4 Video format och har åtta tecken i namnet.

Du behöver ha Camera conecction kit eller en kontakt för nya iPad med USB ingång.

20130527-135948.jpg
Sedan väljer du de filer du vill importera till iPaden så läggs de i kamerarullen.

20130527-135408.jpg

Nu ska jag sedan testa om det kan funka och ha några usb minnen med film till sommarens resor så kan man byta film till barnen under resan med hjälp av USB minnet.
Jag använder ett gammalt usb minne på 1GB och det kan vars olika beroende på usb minnet om det fungerar. Jag får inte upp något felmeddelande alls utan det funkade klockrent.

20130527-140243.jpg/Monica

11 responses to “Föra över filmer och bilder med USB minne till iPad

  1. Pingback: Föra över bilder från PC till iPad | Ipad i Östersund

  2. Tusen Tack! Det funkade supersmidigt för mig med!

  3. Tvärtom hur gör man då? Det vill säga flytta bilder från ”paddan” och till USB.l

    • hej! då får man gå via datorn om man vill föra över till USB tyvärr, det är mer gjort för olika molntjänster och lagring via sladd.
      /Monica

  4. Hej
    superbra blogg tack

    var köper man en kabel med usb ingång och nya ipad-kontakten (eller gamla för all del) ?

    (googlar utan att hitta…och på mac-butiken säger de att det inte finns 😦 men det tror jag ju inte på :-))

    och nyfiken på hur filmlagret på usb-stickan funkade, ska åka tåg flera dygn med kidsen i länder där jag inte har internet så det hade varit toppen att få till detta!

    /Helene

    • Hejsan!

      Du köper camera kittet och där finns det USB utgång på den, det är egentligen inte tänkt att använda så men det funkar ändå. Jag använde aldrig filmlager på ipaden utan klarade mig utan det.
      Testa om det fungerar med filmerna innan du åker, jag skulle inte ha haft långa filmer utan korta i så fall som inte tar så stor plats. /Monica

  5. När man överfört alla bilder och video till usb minnet, kan man överföra tillbaka de till datan då?

    /Julia (:

  6. Bengt Strömstedt

    Verkar jättesmart, MEN jag får bara meddelander ”Enheten kräver för mycket ström.”. Vilken iPAD-version använde du? Jag haf Air 2.
    /Bengt

  7. Pingback: Tutorials | Pearltrees

Kommentera

