Widgit go

Jag gillar verkligen appen widgit go. Nu har jag skapat material där vi kan träna att lyssna efter borttappat första ljud.
Barnen har provat detta i grupp och nu kan barnen få möjlighet att fortsätta arbeta och leka med de ord som vi gått igenom med i klassen.

De kan repetera och arbeta med en kompis eller med en pedagog. Det blir ytterligare ett sätt att repetera genom iPaden. Trycker man på örat får man höra hela ordet, trycker man på bilden får man höra ordet utan första ljudet. Trycker man på bokstäverna så ljudar jag bokstaven.

IMG_0639.PNG

IMG_0638.PNG

Vill du använda denna och prova så finns denna karta att hämta hem via länken till dropbox.

För att använda den behöver du ha appen widgit go på iPaden och den är verkligen värd sina pengar eftersom den går att anpassa så mycket.

Jag har även gjort en övning där man ska lyssna efter första ljudet.

IMG_0640.PNG

/Monica

Ett svar till “Widgit go

  1. Så himla bra, så har jag inte alls tänkt på appen tidigare. Jag har bara använt den som kommunikationsapp.

Lämna en kommentar