Programmera mera

Jag har tittat på programmera mera som finns på ur.se med min förskoleklass.

Det har vi gjort för att kunna förstå hur vår robot, blue bot fungerar. Idag satt jag och tittade vilket avsnitt vi ska titta på imorgon och insåg att det finns ju en kanonbra lärarhandledning till programmet.

Där finns det mycket att hämta samt kopieringsunderlag att använda sig av så det måste jag kika igenom mera imorgon på min planering.

Vi har ett nytt uppdrag på väg från vår robot Blue i veckan också….

Kommentera

