puppet pals

I veckan var det en internationella nalledagen och vårt fritids heter Björnen så det passar fantastiskt bra att fira den dagen.

Alla elever hade med sig en nalle och då eleverna åt sin frukt så visade vi en vinterfilm som två elever i klassen hade gjort med sitt skapande. De två eleverna har under två veckor skapat en vintervärld i en kartong och skapat olika snögubbar och figurer som levde där. Medan de skapade så hörde jag att de hela tiden lekte. Jag ville utmana dem vidare i deras skapande så de fick ett vikt A4 papper som jag klippte i tre delar.

edf8eed1-f4b5-4e03-a516-5e787d01e23f

Där fick de rita ner handlingen med en början, mitten och slut. Sedan skrev jag ner inuti vad de berättade till bilderna. När det väl var klart så visade jag hur appen Puppet Pals HD fungerar och vi tog kort på alla deras figurer i appen. Sedan letade vi reda på ett lugnt rum där de kunde spela in sin film. Det blev riktigt bra film och alla blev imponerade när de fick se den på nallens dag. Alla andra elever ville sedan göra egna filmer med sina nallar. Jag hade en kort genomgång och sedan började de skapa filmer med sina nallar som huvudperson, det ska bli så roligt att titta igenom deras filmer nästa vecka.

/Monica

Kommentera

