Book creator 

Jag använder appen book creator för att låte eleverna dokumentera sina kunskaper i projektet själva. Jag har nu en ny förskoleklass och vi arbetar i små projekt efter deras intressen. 

Jag har gjort iordning en mall för deras projekt som jag sparat ner på klassens iPads. Där får eleverna frågeställningar att arbeta utifrån och de tar kort och spelar in sina tankar, kunskaper. 

Så otroligt fort det gått att släppa eleverna att göra det själva i grupperna. De har bara behövt en genomgång för att kunna arbeta vidare. 

Sedan arbetar jag med dokumentation i appen Google presentation för att skriva ner mina och elevernas reflektioner. 

Det är verkligen spännande att se hur detta arbete kommer synliggöras för eleverna med apparna hjälp. 

/Monica 

Kommentera

