Programmering idag med åk 4

Idag hade jag en lektion med åk 4 på min skola med programmering. Eftersom det är näst sista veckan så sparar jag expertord och djup till en annan gång. Idag var det tänkt att alla ska ha provat programmera något och ha roligt. 
Vi började med en kort film och sedan fick de kompisprogrammera i tre grupper. Det var lite stora grupper men jag hann inte göra fler innan. 


Efter det tittade vi på några exempel från förskoleklassen, min dotter och sedan från åk2. Alla fick börja med en iPad och code.org. Sedan innan vi slutade började några med scratch.mit.edu så roligt och alla frågade om när det ska bli nästa gång! 

Så till höst blir det mer programmering!! 

Kommentera

