Paddor hela dagen…

Idag fick jag äntligen igång en klassuppsättning av våra iPads på skolan. Vi har äntligen i kommunen fått till volyminköp så att det blir kontrollerat och rätt med alla appar. Nackdelen är att det tagit lång tid att få till det nu eftersom alla ska skicka in sina iPads så de körs in i systemet. Men idag fick jag igång en klassuppsättning och kunde ordna dem så vi även kan skriva ut elevernas arbeten. Min kollega hade märkt upp alla paddor och även skåpet häromdagen så nu har vi ordning på dom! 
  
Men ni har jag ställt in så att det går att klicka på autofyll när eleverna ska logga in på nätverket, guidad åtkomst, läs markering och tagit bort tangentbordsljud och låsljud, viktiga detaljer som underlättar! 

Nu har jag alla pedagoger imorgon att hjälpa koppla ihop till volyminköpsprogrammet och sedan en klassuppsättning till att trycka igång. 

/Monica 

Kommentera

