Kollegiala träffar i förskolan

Nu har jag haft ett uppdrag av en förskolechef att hjälpa dem komma vidare med pedagogisk dokumentation med iPaden på förskolorna. Det är verkligen spännande och utvecklande att få möta nya pedagoger på andra förskolor.

Vi sitter i mindre grupper och arbetar utifrån deras verksamhet och personalens behov av att komma vidare. Idag hade jag sista träffen och det känns tråkigt för det ger mig så mycket också. Jag får jobba på att lyssna in och inte lägga in mina egna värderingar och tankar hela tiden. Jag får även ta del av deras verksamhet och det är så spännande att höra om deras projekt och dokumentationer.

Utifrån deras utvärdering så har vi träffat rätt med dessa utvecklingstillfällen, först tänkte jag skriva utbildningstillfällen men känner att det har varit mer utveckling än bara utbildning. Det är nästan så jag blir helt generad av deras fina ord om våra träffar. Det värmer verkligen, tack!

Men jag tror också att det är en fördel att det inte är min egna enhet som jag är på utan att det är en annan för då skärper jag och dom till sig lite mer tror jag och för min del är det lite lättare att hålla fokus och jag törs utmana på ett annat sätt.

Nu ska jag renskriva dagens anteckningar och maila till den sista gruppen och skicka utvärderingen vidare till förskolechefen.

IMG_2356

/Monica

Kommentera

