Digitalt fika igen

Nu har jag lagt ut en inbjudan till digitalt café på skolan igen. Denna gång tänkte jag att det ska handla om appen puppet pals eftersom vi nu ska jobba med narrativa texter i vårt projekt om genrepedagogik.

Det passar de yngre eleverna att skapa och att leka sagor.

Jag har även använt den appen när vi gjorde personligt återgivande texter eftersom våra elever inte skriver men kan muntligt berätta och dramatisera i appen.

Det digitala caféet har jag bara under ca 40 minuter och ska lägga upp ett inspirationsmail till kollegorna där jag visar möjligheter med appen och hur det kan kopplas till vårt genreprojekt. För det viktiga är att hitta sätt som underlättar och kompletterar det vi redan gör i verksamheten.

/Monica

Kommentera

