Att känna sig vilsen – utvecklande

Jag känner mig ibland otroligt vilse i mitt jobb och när jag gör det så tänker jag att jag lär mig väldigt mycket.

Nu är jag i en ny miljö, arbetsplats och ny barngrupp. Det gör att jag ständigt får tänka om och lära mig nya saker. Det är så viktigt att byta fokus ibland och se med andra ögon både sin verksamhet man är van vid och någon ny.

Vi är med i ett projekt om genrepedagogik som är otroligt spännande och det har jag inte alls har läst om tidigare. Nu blir det intressant att se hur vi skapar detta i praktiken och hur vi lära av varandra på skolan. Sedan börjar jag fundera hur ska jag kunna ta med det till förskolan, hur kan vi skapa en röd tråd mellan verksamheterna sedan? De flesta av barnen jag har på förskolan sedan kommer att börja på den skolan, så det är ovärderliga kunskaper jag får med mig nu. Nu har jag en termin kvar som resurs i förskoleklassen och det ska bli spännande att fortsätta följa gruppen fram till sommarlovet.

Kommentera

