Gott nytt år!

Så var det ett nytt år igen, 2014 var ett spännande år. Det var då som jag bytte verksamhet och började i förskoleklass istället. Jag blev nominerad till Guldäpplet 2014 och var en av ca 100 pedagoger i Sverige.
10881560_10204845174184526_2981442403393981819_n
Jag fick fler uppdrag att utbilda förskolor i deras användning av iPad och kring pedagogisk dokumentation. Jag har fått möta kollegor på andra förskolor och tillsammans med dem hitta sätt som kan fungera för dem med iPad i verksamheten. Jag har verkligen fått utveckla och reflektera över det kollegiala lärandet som jag hade börjat fundera kring för ett år sedan. Jag har haft både större och mindre grupper som jag föreläst inför. Den största utmaningen blev när jag fick hoppa in och föreläsa på LUST14 på väldigt kort tid.

Jag har mött många nya spännande personer och jag har mitt utvidgade kollegium på twitter och Facebook. Där kan jag utmanas i olika frågeställningar, det är otroligt givande!

Jag hann med att besöka SETT2014, Skolforum 2014 och LUST14 tre stora fortbildningsdagar där jag hann med att lyssna på många duktiga föreläsare.

Min bok som kom ut 2013 har tryckts för tredje gången nu så det är otroligt roligt att den säljs och används ute på förskolor. Jag hoppas verkligen att ni som läser den kan använda den som utgångspunkt på era egna fortbildningsträffar på förskolorna.

2015 har börjat!
Nu har jag några dagar ledigt kvar innan vi startar terminen med en studiedag om genrepedagogik!

Jag håller även på att skriva ett kapitel till en bok som Lena Gällhagen tagit initiativ till som kommer vara digital och öppen för alla att ta del av, där försöker jag nu formulera mina tankar kring kollegialt lärande.

Jag kommer att föreläsa i Sundsvall på deras fortbildningsdag MittLärande 2015 i februari.

Vad mer som händer under 2015 ska bli spännande att se!

/Monica

Kommentera

