Genrepedagogik -återgivande text

Idag hade vi pysseldag i förskoleklassen och när några barn började vara klara så stannade vi upp och samlade ord i en mindmap.
Jag har missat att ta in min adapter i klassrummet till projektorn så alla barn såg inte hur denna mindmap växte fram. Det är så viktigt att alla får vara med och se tycker jag så nu ska jag ordna en plats för min nya adapter.

Sedan satte jag mig vid några barn och började skriva tillsammans med dom. De sa vad jag skulle skriva och jag var deras sekreterare mest men påminde om orienteringen, tidsord och det evaluerande språket.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/c77/41389496/files/2014/12/img_0929-0.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/c77/41389496/files/2014/12/img_0930.png

När vi gjort det så funderade jag över om man skulle kunna ha någon mall att gå efter för att synliggöra de olika delarna för barnen och gjorde denna som jag ska prova sedan.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/c77/41389496/files/2014/12/img_0932.jpg

One response to “Genrepedagogik -återgivande text

  1. Pingback: Återgivande | Pearltrees

Kommentera

