Widgit go igen

Jag har verkligen fastnat för appen widgit go. Idag använde jag appen för att göra en repetition för eleverna. I klassen arbetar vi med första ljudet och idag tog vi bort första ljudet och la till ett nytt ljud så det blev andra ord.

Jag gjorde en tavla för att synliggöra detta för eleverna för att de ska kunna se och leka lite.

IMG_0748.PNG

IMG_0747.PNG

Men jag fick också en idé om att man kanske borde göra en film kring detta för att förklara det igen. Jag tror att det är bra att använda olika uttryckssätt för att förklara vissa saker. Det är bra med muntliga genomgångar men man behöver komplettera tror jag med andra sätt att förklara så att man når alla elever.

Kanske ska ta in lite lek med appen bornholmslek och appen se bokstavsljuden där det också finns att lyssna på första ljudet.

/Monica

Kommentera

