Teckensång, jag såg mamma kyssa tomten….

På skolan ska vi ha julsjung med hela skolan och eftersom jag arbetar med tecken så tycker jag att hela skolan borde lära dig en sång med tecken.

Av de sånger som de valt ut så hade jag hittat tecken till Jag såg mamma kyssa tomten…
Jag skrev ut den men såg sedan att det var för många tecken och tecknet för såg var fel.

Så jag fick backa och göra om sången själv med rätt tecken.
Jag använder appen Widgit Go på iPaden.

IMG_2151.PNG

Jag tänkte först att alla får läsa teckenbladet men en kollega frågade om inte jag kan gå runt och introducera tecknen. Så bra idé men jag tänkte att jag själv inte vill gå runt utan här vill jag få med barnen. Några barn i förskoleklassen är med och några i 5:an. Vi ska träna nu imorgon och på måndag. Lite ont om tid känner jag så jag spelade in mig så det finns på Youtube kanalen. Jag gjorde två versioner en där jag sjunger och en för jag läser den.

Dessa länkar mailade jag ut till all personal på skolan så de kan se om de vill.
Barnen i vår klass sa direkt att de ville ha det på bloggen så de kan gå in och kika på det hemma.
5:orna fick länk till youtube om de vill kika själva på mobilen.

/Monica

Kommentera

