Jobba dubbelt?

Varför tänker vi inte efter alltid? Vi var idag på teater med klassen, den andra förskoleklassen var med och två 1:or från skolan. Jag dokumenterade en hel del med min iPad och min kollega med digitalkameran men även den andra gruppens fröknar fotade.

När vi satt på bussen tillbaka kom jag på att varför dokumenterar inte jag för alla klasserna? Ska alla gå tillbaka och göra samma jobb?

Jag gjorde en Keynote med bilderna, en pic collage att skriva ut, en iMovie med ljud om det är bättre och en iMovie film utan bilder och bara ljud.
Allt det laddade jag upp i dropbox eftersom det inte innehåller bilder på barn osv.

Pic collage lade jag upp på klassbloggen och skrev ut. Imorgon ska vi börja titta på Keynote och när vi ska rita sedan så kan vi lyssna på musiken.

Men nästa gång vi gör något gemensamt då ska jag tänka på att en ska dokumentera så inte alla släpar med sig sina saker och ska göra allt efterarbete! Det är så viktigt att vi delar med och hjälper varandra med stort och smått!

/Monica

Kommentera

