Julkalender

Det är dax att tänka på julkalender nu. Många kanske har det i förskolan och skolan men vad ger er kalender för lärande?
Vad är syftet med er kalender?

Hur kan vi utmana barnen med kalendern? Hur kan vi få det att ingå i den verksamhet vi har?

Jag tycker att det är spännande med digital julkalender med uppdrag som passar verksamheten. Kanske det är en kalender med tecken som passar julen. Det finns oändliga varianter! Jag ska skapa en teckenkalender tänkte jag för det passar det jag jobbar med. Eller en kalender med positiv feedback på jobbet till kollegorna?

Jag använder appen thinglink för att skapa kalendern. Tyvärr har jag inte lyckats bädda in den på bloggen men det går bra att länka till den.

//www.thinglink.com/card/466623449670877185

IMG_2145.PNG

Vad tycker ni att en julkalender i förskolan och skolan ska innehålla?
Ska vi ha kalender på förskolan?

/Monica

Kommentera

