Widgit go

Nu har jag gjort ett nytt spel att träna med. Jag gick tips om det via gruppen språkstörning på Facebook!

Jag använde appen widgit Go. Där lade jag in praxisbilderna och ett ord i mitten. Här ska vi hitta rätt bild till ordet. Vi kan träna ord, bokstäver, ordbilder och tecken. När vi har klurat ut vilken bild som är rätt trycker vi vidare på grön pil. Jag ville inte att barnet ska sitta ensam utan tillsammans med en vuxen komma överens om att de är klar på sidan.
IMG_0116.JPG
Enstaka ljud:

IMG_0117.JPG
Tecken och ord:

IMG_0119.JPG

/Monica

Kommentera

