Tips – byt upp dig

Nu har jag varit på butiken Grafit i Östersund.
Jag har haft problem med att min iPad är full, men jag kan inte radera något eftersom jag vill ha med mig material när jag jobbar både på föreläsningar och håller workshop osv.

De har så bra system att man kan byta in sin gamla utrusning och köpa större och då bara betala mellanskillnaden. Perfekt för jag vill i te ha fler prylar utan behöver bara en med mer minne!

Jag skapade en säkerhetskopia i iCloud och sedan raderade och nollställde vi min så jag kunde få med mig en nya IPad. Hemma så fick jag starta upp den och sedan kunde jag hämta hem allt mitt innehåll från den gamla via iCloud. Så smidigt!

Så det vill jag tipsa om idag att det finns en sådan möjlighet i butiken!

/Monica

One response to “Tips – byt upp dig

  1. Kommer man få köpa ut iPaden när vi går ut 9an? Minns att förra 9an fick köpa ut sina ipads så därför borde vi få de och så tror jag iallafall inte att nån i 6an vill ha en 2 år gammal iPad som är slö.

Kommentera

