Kvällens fortbildning på nätet!

Jag gillar verkligen Lärarförbundets lärarkvällar som de ordnar. Tidigare var de i Östersund och ordnade en kväll kring det digitala skollyftet. Så inspirerande att lyssna på Sara Mörtsell och Gunnel Thydell. Deras föreläsning finns på nätet här!
Jag hoppade på det förra året men saknade fler från förskolan att arbeta med via nätet och jag var då lite osäker på vad jag ville ha utav det.

Men tänk om vi förskollärare kan se till att vi kommer fram och lyfter varandra! Det vore så roligt om vi skulle väcka fler förskollärare i detta!

Men ikväll är det förskolans tur och ikväll föreläser Erika Kyrk Seger, en tjej jag fått träffa och lyssna på några gånger nu. Hon har många bra tankar och inspirerar massvis varje gång så surfa in på Lärarförbundet kl 19 för då webbsänder de hennes föreläsning! Passa på att ta del av fortbildning i soffan ikväll, jag tar fram mina hörlurar och kikar på iPaden!

http://www.lararkanalen.se/lararkvallarna-ett-nytt-lararskap-i

/Monica

Kommentera

