Widigt go och ritade tecken

Jag använder appen Widigt go i förskoleklassen och den är verkligen suverän att använda. Den appen gör att vi kan skapa egna teckenbilder till bland annat vårt dagsschema. Vi har bilder för våra dramalektioner med magiska bollen, men det fanns ingen sådan bild men i appen kan vi kombinera tecken och texter själv.

Men nu när vi skulle börja sjunga nya sånger så behöver vi använda TAKK i sångerna och då kunde jag med appen snabbt ta fram tecken och texten ihop så att vi kan sjunga och teckna tillsammans.
Det tog mig bara 10 minuter att få fram tecken till två korta sånger som vi ska sjunga. Jag sparade det som en bild och mailade till min kollega så vi kunde skriva ut dom. Nu har vi samma tecken och samma ordning i sångerna.

Kommentera

