Bornholmslek och reflektioner om användningen…

Idag skulle jag ha ett pass i förskoleklassen och använda iPaden. Men det är för mig ingen enskild del i verksamheten utan det ska vävas in och sättas i samband med allt annat vi gör. Så jag började fundera och vi har jobbat och lekt mycket med rim så vi började med att rimma med bornholmslek. Jag kopplade upp iPaden mot projektorn och barnen frågade direkt när får vi göra. Så jag gjorde så barnen fick komma fram och trycka på tavlan och visa vilka som rimmade så drog jag samtidigt på iPaden.

IMG_1699.PNG

Sedan fortsatte vi med story wheel, jag ville göra den för att få en inblick i barnens språk så vi får ett utgångsläge att arbeta med. Tänk vad spännande att höra deras sagor om några månader när vi har arbetat med det mera.

Men helst hade jag idag lyft in Trulle som hälsade på, varför intervjuade barnen inte varandra om Trulle? Varför ritade och beskrev vi inte trulles hus och skapade en bok att arbeta och reflektera i. Nu visste jag inte innan att Trulle skulle komma och hälsa på så därför kunde och hann inte jag förbereda för det.

/Monica

Kommentera

