Utvecklingssamtal

Hur ser det ut hos er? När börjar ni tänka på utvecklingssamtalen? Jag tänker att det arbetet ska påbörjas direkt under terminen så man kan fylla på med det som barnen tycker är viktiga. Om man börjar med att skapa en mall för samtalen så kan man tillsammans med barnet under tiden välja ut vad som ska sparas till utvecklingssamtalet. Just nu har jag börjat skapa en mall till Book creator eftersom lagringen till PC blir enklare efter den senaste uppdateringen.

IMG_1650.PNG
Jag vill inte sitta ensam med massvis med jobb veckan innan samtalet utan min tanke är barnens delaktighet under hela tiden. Det är barnets samtal, verklighet som ska synas inte min eller mina värderingar.

Förskollärare ska ansvara för
• att varje barn får sina behov respekterade och tillgodosedda och får uppleva sitt eget värde,
• att förskolan tillämpar ett demokratiskt arbetssätt där barnen aktivt deltar,

Arbetslaget ska föra fortlöpande samtal med barnens vårdnadshavare om barnens trivsel, utveckling och lärande både i och utanför förskolan samt genomföra utvecklingssamtal minst en gång varje år, Lpfö98rev10

/Monica

One response to “Utvecklingssamtal

  1. Det lät spännande!! Kan du berätta mer!? 🙂

Kommentera

