TAKK och pic collage

Jag jobbar med tecken som stöd och tar fram tecken till verksamheten. Jag upptäckte att det är väldigt enkelt att effektivt skriva ut teckenbilder genom att använda pic collage.

I pic collage väljer jag att change layout och den storleken på bilderna jag vill ha.

IMG_1627.PNG

De blir flera teckenbilder i samma storlek på samma A4. Sedan blir det enkelt om man gör tecken i olika grupperingar så blir det samlat material.
Jag använder teckeknapparna Ritade tecken och SignItForward de har tydliga bilder att använda.

Tidigare på förskolan startade jag en youtube kanal med teckenfilmer, nu var de inte så bra kvalitet på dem, många gånger var det barnen som filmade mig. Nu ska jag starta upp en ny kanal och teckenblogg för skolan för att skapa en teckenbank som är aktuell för just oss.
Min plan är nu att använda skolans stativ till iPaden och köpa in mikrofon så ljudet blir bättre.

För min stora utmaning är att få en hel skola att använda TAKK och hur kan jag sprida mina teckenkunskaper till elever och personal?

/Monica

Kommentera

