Starta upp igen

Nu är det inte många dagar kvar av ledigheten i sommar sedan börjar det spännande med jobbet.

Jag kommer starta upp på ny arbetsplats så jag behöver ordna kalendern på iPaden så jag får veckonummer och så den kan synka med min kalender hemma.

Jag behöver lägga in mailen så jag kan skriva och läsa mail.
Mer tips om att starta upp en iPad har jag tidigare skrivit om och finns att läsa om här på bloggen.

Jag behöver hämta de appar jag vill arbeta med men grunden är de appar jag har med i min bok, de är bra appar som håller i längden. Jag har inte behövt byta ut de apparna än heller för de är bra appar som håller hög kvalitet.

20140805-084918-31758476.jpg
Sedan kommer några mer appar riktade mot den verksamhet jag ska arbeta med:

Svenskt teckenspråkslexikon
Teckenlex free
Ritade tecken
Sign it forward

Se bokstavsljuden
Före bornholmsmodellen
Aurasma
Fonemo
Qrafter pro
Ritprata
Pratkort
Kommer utöka med widgit go denna termin.
Sedan kommer det nog komma till några fler appar under terminen.

/Monica

One response to “Starta upp igen

  1. Pingback: iPad i skolan | Pearltrees

Kommentera

