Keynote

Jag har skapat samtalsunderlag i Keynote på min iPad. I den presentationen finns det filmer, bilder och text och det är viktigt att filmerna följer med för det är en dokumentation som jag behöver för att följa barnets utveckling vidare.

Mitt problem blir att jag ska byta iPad nu och behöver då flytta över den presentationen till den nya iPaden.

Den är för stor för att maila och jag vill inte använda molntjänster heller.

Jag provar att gå genom datorn på jobbet men jag fick inte det att fungera men när jag tog med mig iPaden hem så kunde jag via min Mac föra över keynote via iTunes från en iPad till en annan. Jaha nu börjar jag klura på vad vad jag gjorde för fel på jobbet så detta måste jag prova mer eller så blir det lite fel när man har iPad och PC.

Det var i alla fall väldigt smidigt med mac så det kommer jag fortsätta med, det gick fortare och säkrare än någon molntjänst. Här kommer en kort film om hur man för över via iTunes med mac och sedan återkommer jag mer när jag får det att fungera på jobbets PC.

 

/Monica

Lämna en kommentar