Vloop

Detta är en app som jag använder för att visa samma film om och om igen. Det är perfekt till föräldramötet, föräldrafika eller för att bara ha igång hela dagen så man kan gå och titta när man har tid.

Jag har gjort ett köp inuti appen för 22kr för att kunna lägga in flera filmer. Då kan jag lägga in några filmer som börjar om och om igen. Detta gör det enklare för mig än om jag skulle ha lagt över det på dator, formatera om filmformatet, spara till USB och sedan in i fotoramen.

Nu kan jag stanna kvar i barngruppen och lägga in filmerna jag vill visa.
Sedan är det viktigt att tänka på att inte lägga in för många filmer, byt hellre ofta. Det är nog inte många föräldrar som tänker så länge och titta på filmerna så korta filmer och byt hellre ofta.

Först i appen behöver man lägga in filmerna i media library i appen för att det ska fungera sedan går man till configure presentation och lägger till de man vill visa. Har man gjort en presentation tidigare med appen måste man först radera de gamla filmerna från presentations läget för de filmerna som syns i det läget kommer att visas upp.

Sedan trycker man bara på play och från startsidan så trycker man vara på play nere i vänstra hörnet.

I appen fungerar det bara med filmer men det går att lägga in dom i iMovie enkelt och spara ner som en film om man vill.

Jag har iPaden i ett skåp förskolan när jag visar filmer för att barn och föräldrar ska kunna kika på filmerna tillsammans. Det kan fungera med ett stativ på golvet så man kan mötas kring filmerna.

20140525-213801-77881136.jpg

På vårt föräldrafika hade jag igång denna app och projektorn så kunde barn och föräldrar gå in och kika på filmerna när de ville och jag behövde inte vara med att fixa utan fanns tillgänglig för annat eftersom tekniken sköter sig.

/Monica

One response to “Vloop

  1. Pingback: Vloop | Uppdrag: Appar | Scoop.it

Kommentera

