Att kunna lyckas med att skriva, skolstil2

Barnen ville ha receptet på slime med sig hem och eftersom jag tycker om att utmana barnen så skrev jag inte ner det till dom eller kopierade min lapp.
Jag funderar hur de ska göra och barnen säger att de vill skriva det på papper med penna. Jaha jag skriver det på vår tavla så de kan se texten. Ett barn frågar om hen får skriva på iPaden och ja det går bra säger jag.
De två andra vill använda penna och papper. Men det dröjer inte alltför länge innan de ger upp eftersom pappret blivit skrynkligt efter att de gjort fel och suddat. Jag har inte påpekat för barnen om de gjort fel utan de har själva upptäckt det.

20140523-145453-53693960.jpg
Barnen ser att hen som valde iPaden har det ganska bra och det verkar roligt så de hjälps åt med resten av texten. När de är klar så lyssnar dom igenom det innan vi skriver ut det.
20140523-145037-53437129.jpg
Barnen skrev i appen skolstil 2 och nu lyckades de skriva hela texten och kunde ta med sig det hem så de kan göra slime hemma!

/Monica

One response to “Att kunna lyckas med att skriva, skolstil2

  1. Pingback: Att kunna lyckas med att skriva, skolstil2 | Up...

Kommentera

