Radera filmer och bilder som laddats upp via iTunes

Stötte på en fråga om hur man kan radera bilder och filmer som laddats upp via iTunes eftersom det inte finns någon papperskorg att slänga i på iPaden. Jag har själv en film som jag inte kunnat radera men som jag inte tänkt desto mer på tidigare.

Men jag är nyfiken så det var ett ypperligt tillfälle att ta reda på det själv och hjälpa andra.

Eftersom den filmen/bilden är sparad på iPaden via iTunes så måste man radera den via datorn och iTunes. Detta fungerar likadant på PC som MAC. Jag har Mac hemma så därför är manualen efter det.
Börja med att koppla in sladden till datorn och välja att lita på datorn. Öppnas inte iTunes automatiskt då öppna det och välj iPad.

20140324-192152.jpg
Börja med att välj Bilder, (se 1) sedan klicka i enligt ruta 2.
Gå in i den mappen på datorn, utforskaren eller Finder och se vad som finns i den valda mappen. Finns det filmer och bilder där som du inte vill ha på iPaden mer så radera eller flytta dom till en annan mapp så raderas de från iPaden sedan när du väljer synkronisera i iTunes.

20140324-192524.jpg
De bilder och filmer som man lägger in på iPaden på detta sätt måste raderas på samma sätt. Radera dom i mappen på datorn och välj synkronisera i iTunes så raderas de även på iPaden eftersom de inte finns kvar i mappen som den ska synkronisera med.

20140324-192924.jpg
Mappen test 2 på bilden är den som jag lagt till via iTunes och efter att jag raderat filmen och bilden i mappen test2 på datorn och sedan synkroniserat iPaden igen mot datorn så försvann den helt.

20140324-193150.jpg

20140324-193325.jpg

Kommentera

