Book creator

Jag vill visa exempel för en skola på tisdag hur book creator kan användas så nu jobbar mina barn med appen. De skapar böcker om Vasa skeppet ena berättar sin bok och den andra börjar med att skriva och ska sedan läsa in sin text.

Det är så roligt att se barnen göra sina böcker en kort genomgång fick de och nu kan de själva ordna och skapa! Men jag måste erkänna att det är lite svårt att släppa och lita på att dom kan.

Bilderna har jag lagt över på en extern hårddisk som jag hämtar bilderna från. Skönt att ha koll på var man lagrar och slippa mellansparande på datorn. Nu kan jag radera bildena på iPaden eftersom de finns på externa hårddisken. Om du undrar hur jag laddar bilder till och från iPaden så är det kanex me drive jag använder som är en trådlös lösning!

20140208-184930.jpg
/Monica

Kommentera

