Åh äntligen är han här!

Så som jag har först letat och letat och sedan väntat och väntat men nu har han kommit! LÅNGA FARBRORN!

Jag har berättat sagor om lilla Anna och långa farbrorn många gånger och lånat min kollegas farbror men nu har jag äntligen hittat honom och köpt en egen!

Genom sagor och berättande så vinner man så mycket barnen njuter, lär sig och har roligt. Ibland får man lyssna och ibland berätta själv. Barnen lär sig fort olika sagor och utvecklar sitt språk otroligt mycket. I sagor kan man verkligen få in mycket utifrån barnens önskemål, intressen och behov.

20140205-172258.jpg
Det är spännande att se hur de blir modigare och säkrare på att berätta och dramatisera sagor allt eftersom.
Förr hade vi inga iPad när jag dramatiserade och berättade så berättandet stannade där men nu flyttar sagan sedan in och blir digital. När den blir digital blir det möjligt att visa upp den, göra om den flera gånger, ändra delar, utmana vidare, skapa egen musik till osv.

20140205-182309.jpg
Nu när vi arbetat med bockarna bruse och jag satte en iPad i vårt glasskåp så samlades barnen där och tittade på filmen. Det fanns en nackdel att det inte hördes så bra igenom rutan men jag hämtade hörlurar och då ställde sig barnen för att lyssna och titta på filmerna.

20140205-182352.jpg

Kommentera

