Puppet Pals

Åhh idag blev det film med Puppet Pals, vi gjorde sagan bockarna bruse och musikvideo till sången om bockarna. Men sången och videon blev så spännande på slutet att barnen glömde bort att sjunga sista versen.

bild 2

bild 3

Det var bara några av barnen som hunnit med att arbeta med appen och några som knappt provat appen. Jag hade fyra barn vilket var riktigt bra för alla barnen fick en roll i sagan och till sången bytte de roller.

Det är roligt att se hur jag kunde sitta bredvid, berätta och förstärka med tecken för att barnen skulle veta vem som skulle göra vad och vad de skulle säga i sina roller. Nu har jag kommit en bit med att få in tecken naturligt för barnen sa sedan att de ville göra en teckenfilm med bockarna, så roligt det måste jag ta och arbeta vidare med!

Ett barn valde att hjälpa mig berätta sagan vilket är imponerande och det blev två filmer som vi ska visa föräldrarna på vår familjefest! Jag tänkte att dessa filmer ska rulla hela tiden på projektorn så de kan gå dit med sina föräldrar när de kan under kvällen. För att lyckas med det så behövde jag en app. Jag skrev på Facebook en fråga och fick napp direkt! Appen CWG´s video looper presenter så kan jag lägga så filmen börjar om och om igen. Vill jag att det ska vara flera filmer så behöver man göra köp inuti appen för 15kr. Det är helt klart värt det men annars så kom vi fram till en lösning att det går att lägga ihop flera filmer till en om man inte vill köpa den funktionen, så smart! 

Efter att vi gjorde filmerna så fick de scanna QR koden så de fick i uppdrag att börja skapa en bro i lera. Nu var det väldigt länge sedan barnen arbetade med lera så vi får se hur det kommer att hålla i morgon annars så är det spännande att fortsätta utforska leran.

Barnens första bro blev så här:

Photo 2014-02-03 12 49 19

Nu tänker jag att jag ska fånga deras tankar om broar och se hur detta utvecklas det kan bli spännande att höra mer om vad de kan om broar. Idag var det mest prat om broar som var bygd av trä, det inspirerade dom att bygga denna bro.

/Monica

Kommentera

