Digitala resurser tillgängliga

Det finns så mycket tillgångar nu med tekniken, den möjliggör för oss att dela med oss till andra oavsett var man befinner sig, vi slipper tid för resor, transportkostnader och utsläpp!

Idag är en perfekt dag att visa på två exempel:

Det första är Mälardalens högskola som har digitalt fika mellan kl 15-15.30, spännande tycker jag! Jag kan själv välja mitt fika och koppla upp mig mot deras sändning när Fredrik Söderlund berättar om lärplattor i förskolan. Jag har träffat och lyssnat på Fredrik tidigare på Förskolearenan och han har mycket bra tankar och är intressant att lyssna på. Missar du sändningen så kommer det gå att se den i efterhand.

Samtidigt som det digitala fikat är så sänder Kungsbacka om Skype i förskolan mellan 15-17. Det är Anna Stigsdotter och Karin Sönnerås som berättar om deras projekt och upptäckter med Skype i förskolan. Vill du se det i efterhand så ska det gå att nå via deras youtube kanal. Även Anna Stigsdotter träffade jag och lyssnade på under Förskolearenan, väldigt inspirerande!

Vad väljer du för fika?

20140203-112609.jpg

Kommentera

