Varför gör jag så?

Idag hände det igen, jag blir för ivrig och vill prova något nytt men inte hunnit förbereda mig. Jag hade laddat hem appen ABC-raketen och hade tanke på att jobba och leka med rim. Men vad händer när jag inte alls provat spelet? Jo en massa tid går åt till att prova och det slutar med att vi inte hittar rimmen innan vi avslutar och jag erkänner att jag gjort fel.

För jag borde ju ha tagit en annan tid antingen själv eller med barn och bara lekt och provat sedan hade vi kunnat gå in på specifika delar. Tänk om det var en riktig dålig app som jag hade laddat ner som inte alls passar förskolans värdegrund tex.

Nej titta och prova apparna innan vi tar in dom i verksamheten, gör en app analys och fundera över vad syftet med appen är, hur kan ni arbeta vidare och hur stämmer detta med läroplanen?

Detta är lika viktigt oavsett vad det är jag ska göra, är det en bok jag ska läsa så behöver jag ha läst igenom boken innan för att det ska bli en bra stund så varför inte med appar?

One response to “Varför gör jag så?

  1. Pingback: Varför gör jag så? | Uppdrag: A...

Kommentera

