Daily Archives: 19 december, 2013

Kanex me drive, bilder till usb

Nu visar jag en film hur jag för över och hämtar bilder och filmer mellan extern hårddisk eller usb minne trådlöst till/från iPad.

Jag har som sagt saknat denna funktion och det är inte alltid lämpligt att använda molntjänster och de fungerar kanske inte alltid.

Jag ska fortsätta prova och använda den för denna har vi verkligen användning av hemma för vi har både PC, MAC, iPad och iPhone med massvis av filmer och bilder i. Jag kan trådlöst få upp hårddisken eller USB minnet på min PC, MAC, iPad eller iPhone och det spelar ingen roll om den är sparad från en PC eller en iPad så fungerar det kanon!

Här är en kort film om hur jag hittar hårddisken trådlöst på min Mac.

/Monica

Gratisappar idag!

Jag har passat på att ladda hem några appar som är gratis idag! Tipsen får jag i facebookgruppen appfredag – gratisappar så gå med i den så får man bra tips på appar som tillfälligt sänks i pris! Annars så ser man de på pappas appar under gratisappar!

20131219-083210.jpg
/Monica