Kanex me drive

Nu har jag fått tips om en produkt som jag inte kommer kunna vara utan.
Det är lite besvärligt med lagring när man har iPad, iPhone och dator osv, speciellt när man snålade lite vid inköp och tog 16GB. Men det visste man inte då att utrymmet skulle ta slut så fort. 20131215-141736.jpg

Nu har jag en Kanex me drive som underlättar massvis. Det är en liten dosa som jag kopplar in i min router hemma och kopplar in ett USB minne eller extrem hårddisk i. Jag har laddat hem appen kanex me drive från app store som är gratis till min iPad och iPhone.

20131215-140330.jpg
Det bästa är att jag med appen och dosan kan komma åt och lägga in på USB minnet eller hårddisken trådlöst, vilket inte annars går. Jag kan komma åt dokument, filmer, foton, ljudklipp ja det är verkligen imponerade liten dosa det här.

Enligt vad jag har läst och hört så skapas en lokal delning vilket ska göra den säker, men jag är verkligen inte expert på ämnet så jag kan inte garantera det. Men det sparas endast på USB eller hårddisken som man ha kopplat in. Det går även att sätta lösenord så att inte vem som helst kan öppna USB eller hårddisken. Kanex me drive fungerar på iPad, iPhone, PC, Mac vilket är toppen när man behöver lagra från olika enheter.

Det är verkligen ett bra och lättanvänt hjälpmedel för lagring som jag saknat.
Hittills har jag fört över dokument till/från Pages, filmer och ljud från hårddisk till iPad, ny ska jag föra över bilder från min iPhone till vår externa hårddisk i rätt mapp direkt och trådlöst! Mer inlägg kommer när jag testat mera!

20131215-143357.jpg

/Monica

Kommentera

