Bra exempel på dokumentation i förskolan

Här vill jag visa en blogg som visar hur man kan arbeta med dokumentation i förskolan och se hela processen i deras arbete.
De visar så man ser att det fungerar i verkligheten för många gånger är det då enkelt att i teorin tycka och tänka att man bör göra på något sätt men när man kommer i verksamheten så känns det svårt att komma igång.

Utveckling i förskolan heter bloggen ni ska kika på.

Dom använder sig av kameran i iPaden och tittar med barnen och filmar den reflektionen för att ha material att titta på senare på sin reflektionstid. De upptäcker saker barnen varit intresserad av och funderar hur de kan utmana barnen.

Sedan samlar de materialet i keynote!

20131127-223004.jpg

Inspirerande att få se hur det fungerar hos andra!

Jag har också börjat reflektera med barnen i grupp och filma det. Men jag gjorde missen att jag klickade ner bilderna i iMovie och lade på musik. När jag filmade vår reflektion så blev det mest bars musik som hörs eftersom jag står bredvid högtalaren och filmar. Ja man lär sig av sina misstag och ni kanske kan ha nytta av mina misstag så dom bjuder jag på. Men det blir lite mer effektfullt med musik men andra gången vi såg filmen och vi började prata om den så borde jag slagit av ljudet och det kommer jag göra nästa gång!

/Monica

One response to “Bra exempel på dokumentation i förskolan

  1. Pingback: Bra exempel på dokumentation i försk...

Kommentera

