Digitala skollyftet, vem är jag?

Nu har digitala skollyftet startat och av namnet så kan man ana att det bara gäller för skolan. Jag är nyfiken och intresserad så jag mailade till de bakom och fick till svar att klart förskolan och förskollärare kan vara med! Roligt, tänkte jag så jag anmälde mig, det finns mycket vi kan lära varandra och jag har mycket att lära ännu. Upptäcker nya saker hela tiden och tycker om att utmana mig.

Jag är en förskollärare sedan 10 år och arbetar i Östersund på en förskola. Jag tycker om IKT och det kreativa möjligheter som växt fram är fantastiska. Vi kan ge barnen en röst och synliggöra de yngsta barnen på förskolan.

Just nu är jag intresserad av det kollegialt lärandet och hur vi kan utveckla goda former på förskolorna. Vi startar nu upp nätverk på enheten som jag tror kan bidra till att vi öppnar oss för varandra och vågar dela med oss av våra erfarenheter.

Mitt mål för kursen har jag inte klurat ut ännu, men återkommer med det.

/Monica

Kommentera

