Använda keynote till utvecklingssamtal

Idag har vi utbildning i Östersund för förskollärare om pedagogisk dokumentation. Jag och en kollega har fått berätta om film och ljud med iPad och hållt workshop med apparna iMovie och GarageBand. Roligt att se hur de tillsammans klurar och funderar över funktioner, alla hjälper och lär varandra! Härligt!

Men på eftermiddagen har jag fått förmånen att lyssna på förskollärarna från treälvens förskola om hur de använder pic collage, keynote och puppet pals på förskolan.

Jag har tankar om att använda keynote till samtalen och har börjat fundera på en mall som underlättar, eller så att jag och mina kollegor kan tänka lika kring samtal och innehåll.
Här delar jag en mall till en presentation i keynote, använd den och gör den till er egen!

20131107-151113.jpg
Vill du använd dig av min mall så ladda ner den från dropbox och öppna den i keynote.

Här kommer en till mall som jag gjort utifrån lotusdiagrammet.

20131107-215449.jpg
Här finns den mallen att ladda ner till er och arbeta utifrån.

/Monica

3 responses to “Använda keynote till utvecklingssamtal

  1. Hej!
    Tack för mallarna! Har lagt dessa på avd lärplatta. Försökte kopiera så man slipper kopiera varje sida men fick inte till det, går det att eg kopiera en presentation o klistra in?!!//A-C

    • Ja man duplicerar hela mallen så det blir en likadan kopia så, det gör man på översikten över presentationerna markera o tryck på knappen med två dokument på varandra tror jag att det är. /monica

      • I din bok läste jag hur man gjorde! Hade inte den på jobbet när jag o Birgitta skulle kopiera…så på måndag ska jag duplicera! Idag köpte jag min ipad air! Väntar bara på att hämta den!:-)
        Trevlig helg!

Kommentera

