Hård omstart

Ibland börjar iPaden krångla eller låser sig och får man problem som inte går att få till så prova göra en hård omstart innan du blir galen. För galen blir man när det krånglar med tekniken.

Hård omstart gör du genom att hålla in hemknappen och av/på knappen samtidigt, länge! Du ska hålla in båda knapparna tills den har startat om helt och äpplet kommer fram vid start.

20131103-083820.jpg

Det brukar lösa de flesta problem med iPaden.

Glöm inte att koppla in din iPad till datorn för säkerhetskopiering i iTunes. För om det blir totalt fel på iPaden eller om den går sönder så kan man använda säkerhetskopieringen till att återställa iPaden så du inte blir av med allt.

/Monica

One response to “Hård omstart

  1. Din kommentar var glädjeväckande (men tyvärr också sann).
    Jag skrattade eftersom jag har ett minne sedan 90-talet då jag fick problem med min stora IBM-dator och Windows-programmet. Datachefen, som jag bett om hjälp, kom in och drog ut elsladden ur väggen och sade åt mig att starta om datorn, hahahahahaha. Jag kände mig otroligt dum speciellt som jag hade läst i instruktionsboken att så där skulle man absolut inte göra!!! Men det visade sig sedan mer än en gång att det var den ”ultimativa” åtgärden. Jag är minst sagt förvånad över att jag faktiskt gjort så med min iPad, som du säger, för att få bort en app som ”blivit hängande och blockerande”. Gratisappar är ett otyg på det sättet – undvik dem. 🙂

Kommentera

