Tiden går & fler kollegor blir det

Oj insåg att det nu har gått ett år sen jag började blogga. För ett år sedan tänkte jag att jag har väl inget att dela med mig, vem är intresserad av att läsa det jag gör.

Men under året har jag blivit lite äldre och lite klokare eftersom jag bland annat har insett att jag faktiskt kan dela med mig av det jag gör. Jag tycker att det är otroligt roligt och intressant att höra hur andra arbetar och gör på förskolorna men det har inte funnits någon kultur att dela med sig. Nu börjar det ploppa upp bloggar och facebook grupper med olika intresseområden och det är så spännande att höra hur andra förskollärare tänker. En kväll kan jag få inspiration från någon del av Sverige, jag har inte längre bara mina kollegor att bolla idéer med utan massa kloka förskollärare runt om i Sverige via Twitter, Facebook och bloggar!

En bekant var tveksam till att blogga och jag svarade nu att  – ja om inte du gör det vem ska då göra det? Någon måste börja så varför inte DU?

Men nu kikar jag på sidan och ser att besökarantalet är över 28 000! Roligt att så många under året tagit del av mina funderingar.

Saknas din blogg i länklistan så maila mig så kan jag lägga till den!

 

/Monica

 

Kommentera

