Mina kollegor!

Mina filmer och musikfilmer har smittat av sig på mina kollegor, så nu har vi spelat in tre sånger med iPaden när barnen sjunger på samlingen. Det är meningen att dessa filmer ska barnen kunna få hem på mail, länk, facebook eller liknande. Det är för att många föräldrar varit intresserade av att få veta vad barnen sjunger och vissa sånger har vi gjort om vilket gör att föräldrarna inte kan hänga med annars. 

Bild

De barn som har andra språk än svenska hemma kanske kan få en chans att lära sin familj nya sånger med vår hjälp, vi för vår röst hem till barnen! Vi hjälper barnen att få en bit av förskolan hem och ger föräldrarna en liten extra inblick.

Jag spelade in i Garageband ute och det blev ganska bra inspelning och det var många barn med på sången, ca 13 barn. Nu är min tanke att barnen ska få rita bilder till någon sång och någon sång gör jag klar själv nu så den kan publiceras som en film snart till föräldrarna. 

Jag tänker att jag nog ska kunna få det till en QR kod som vi kan sätta upp på förskolan så barnen kan använda filmen. 

Ja det finns många sätt att arbeta på inser jag, kanske vi kan hitta en förskola att växla sång med???? 

Vi lär varandra sånger mellan förskolor, det vore väl roligt!!!

 

/Monica 

Kommentera

