Ny bok om Dokumentera och skapa med lärplatta

Nu har jag samlat mitt material, tankar och tips i en bok. Jag har skrivit, skrivit och funderat fram och tillbaka. Jag har frågat om råd av kära vänner, kollegor och familj. Tillsammans med förlaget har vi läst, kompletterat och formulerat om. Förlaget som ger ut boken är Askunge Förlag.

Jag har nu fått äran att ge ut en bok som heter Dokumentera och skapa med lärplatta.
Min tanke med boken är att den ska passa både i förskolan och skolan, det är samma appar och samma grund. Sedan beror det på hur mycket barnen klarar av själva och hur mycket pedagogen får hjälpa till med. I skola kan det handla om att skapa nya redovisningsformer för att anpassa och arbeta med olika förmågor. På förskolan blir det ett verktyg för personalen att dokumentera verksamheten eller att använda tillsammans med barnen.

20130903-144640.jpg

Boken är indelad i fyra delar:

Bakgrund och allmänt
Kort information om lärplattan och några
viktiga inställningar.

Dokumentera och skapa med text och bild
Skapa dokument för utskrift och e-böcker.

Dokumentera och skapa med ljud
Hantera olika inspelningsappar för att
skapa ljud och ljudfiler.

Dokumentera och skapa med flera verktyg
Kombinera appar, skapa filmer och gör dramatiseringar.

Boken går att förbokas och bevaka nu på via Askunge Förlag, Bokus, Bokia

Bor du i Östersund kan du köpa boken av mig direkt, har några böcker som går att köpa av mig direkt. Vill du köpa boken av mig direkt skicka ett mail till info@monicaniemi.se

/Monica

5 responses to “Ny bok om Dokumentera och skapa med lärplatta

  1. Pingback: Tack för mig! | Ipad i Östersund

  2. Pingback: Ny bok om Dokumentera och skapa med lärpla...

  3. Reblogged this on appakarin's Blog and commented:
    Ska bli spännande att läsa Monika Niemis bok!

  4. Heja! Så kul, det har jag helt missat, men ska snarast kolla upp och köpa!
    UllaK
    Projektledare LekMiT

  5. Pingback: IKT i förskolan – Lästips! | IKT Öckerö

Kommentera

