Åter idag

Då borde väl även min sommarledighet från bloggen vara över, känns bra!

Den här terminen kommer iPaden att, av mig, ges ytterligare en roll i det systematiska kvalitetsarbetet. Den har tidigare fungerat som en del i de aktiviteter jag erbjuder för att nå verksamhetens mål, den har agerat verktyg till att dokumentera och till att skapa pedagogiska dokumentationer.

Men mitt mål med denna termin blir att den även ska agera superhjälte när det kommer till att förvara allt arbete. Den ska på ett tydligt sätt synliggöra processerna i kvalitetsarbetet. Den ska innehålla läroplanens mål, lokala mål, dokumentationer av hur processen mot att nå verksamhetens mål går, utvecklingsplaner osv. Allt på samma ställe och så relevant för verksamhetens kvalitet som det bara kan bli.

Tack på förhand, iPaden.

Fritt fram att lämna tips på vad jag behöver och era egna lösningar på detta!

/Maria

Kommentera

