Att skydda iPaden

Det är viktigt att man tar tid och prova ut ett fodral som man tycker om. Jag har två fodral som jag tycker om. De är står stadigt, ger en behaglig lutning på iPaden när jag skriver, skyddar bra, ger ett bra grepp och är snygga!

20130815-120213.jpg

Det bruna från snugg.com har en ögla för en penna och den har stöd för handen, det har varit kanonbra när barnen använt och filmat. Jag har lite svårt när barnen går runt för mycket med iPaden för den är trots allt ganska dyr och viktig. Men när de ska gå får de ta använda ”handtaget” så den inte tappas lika lätt. Det är bra om fodralet skyddar kanterna och att den har en liten kant runt skärmen så den inte är det första som kanske når marken.

20130815-121110.jpg
Det svarta från targus, har två olika lägen den kan stå i och det är kanon när man ser film eller ska filma. Den är lätt att torka av och är lite smidigare men skyddar inte lika bra som snugg.

20130815-121212.jpg
Fodralen som oftast följer med har jag inte tyckt om alls, de ger inte bra stöd när den står upp och är känns inte alls pålitliga tycker jag, men det är ju bara min personliga åsikt.

Men det är viktigt att prov olika skydd men här var mina favoriter.

Det kommer många olika skydd nu hela tiden och som gör att de går att tappa och slänga dom men jag tror att det sådant skydd ger fel signaler, det är viktigt att tänka på att man måste vara varsam med saker ibland och att de är dyra.

Griffin survivor är ett annat fodral som jag vet brukar vara användbart i förskolan sen kommer det hela tiden nya men det är som sagt en smaksak vad man väljer.

För att skydda iPaden ute så går det att lägga den i en genomskinlig plastpåse med zip-förslutning så skyddar den och det går att trycka igenom plasten. Ganska billigt alternativ men det skyddar inte om man olyckan är framme och den åker i marken.

 

One response to “Att skydda iPaden

  1. Ett tips är att skaffa en pekpenna så undviker man fett- och kladdfläckar på skärmen!

Kommentera

