My flora

Nu är det sommar och vi är ute och utforskar naturen på nya sätt igen. Jag själv kan inte så mycket om blommor och då har jag tur att det finns en app nu. För min flora från studietiden ligger på vinden eller i ett skåp någonstans. Nu kikade jag i appen My flora om blomman som jag vd och kikade på i söndags.

20130604-213742.jpg

Nu kan jag läsa på lite om blomman eftersom det finns information om blommorna.

20130604-213955.jpg

Kan vara bra att ha i telefonen eller iPaden nu i sommar när barnen plockar blommor som man vill veta lite mer om!

Här kommer min bild på Guckusko som vi kikade på i Odensala i Östersund innan vi fikade vid Storsjön och spanade efter pirater och storsjöodjur.

20130604-214251.jpg
”Förskolan ska sträva efter att varje barn utvecklar sin förståelse för naturvetenskap och samband i naturen, liksom sitt kunnande om växter, djur samt enkla kemiska processer och fysikaliska fenomen” lpfö98
Så även om man inte är ute i naturen så kan man kika på blommor tillsammans på förskolan.
/Monica

Kommentera

